Moderni artisti on tänä päivänä brändi, media ja yhteisönsä mielipidevaikuttaja. Markkinointia tehdään omalla tyylillä, omaan persoonaan nojaten eikä yritetä edes miellyttää kaikkia, vaan oma tyyli, tuote ja osaaminen tuodaan ylpeästi esille ilman turhaa nöyristelyä. Markkinoinnin Rockstara™ on koulutuspaketti kaikille artisteille, bändeille, managereille, tuottajille tai musiikkialan ammattilaisille tyylistä riippumatta.
Jokainen markkinoinnin parissa työskennellyt on kuullut puhuttavan USP:stä. Unique Selling Proposition on väännetty ja käännetty erilaistuviksi hissipuheiksi ja vaikka miksi. Nyt määritellään USP uusiksi.
U= Uudistuminen: älä pysähdy, vaan keksi itsesi ja artistiutesi säännöllisesti uudestaan.
S= Sisältö ratkaisee. Vaikka konsultit kehottavat tuottamaan “kunhanjotain” sisältöä, niin Markkinoinnin Rockstara ei kehnoa “sinkkua” julkaise.
P= Persoona: naamaa ja nahkaa likoon. Persoonallisuus muistetaan, aitous luo luottamusta ja erilaistut parhaiten olemalla vain oma itsesi.
Yhden, noin 7 tunnin päivän aikana käydään Materon vetämänä ja fasilitoiden seuraavat kokonaisuudet:
Artistibrändi: missio, arvot, tunteet, teot
Indie ja major? Selkeytetään artistin toimintaympäristö ja henkilökohtaiset vastuut oman tekemisen edistämiseksi
Genre: mitä ja millä tyylillä
Julkaisustrategia: cd, vinyyli vai digi? Työkalut, joilla rakennat kanavastrategian, jolla tavoitat oikean kohderyhmän
Faniyhteisön luominen: miten rakennetaan verkosto, joka auttaa tuloksiin pääsemisessä
Setti kuntoon: myydäänkö akkarin kanssa vai onko mukana koko bändi? Tukeudutaanko pyroihin vai riittääkö mikki ja baarijakkara. Käydään läpi artistin tarinankerrontaa ja tapoja myydä omalla tyylillä.
8:30-9:00 Aamukahvit ja aggressiivista verkostoitumista
9:00-10:00 Intro, eli ohutta yläpilveä ja inspiroivia oivalluksia päivään
10:00-11:30 Kamat kuntoon, eli artistin brändi ja työkalut sen rakentamiseen (tehtävä 1)
Omakustanteinen lounastauko
12:30-13:30 Tekoja ja tunteita oikeissa kanavissa, eli miten sävellät somehittejä (tehtävä 2)
13:30-14:30 Julkaisustrategia kohti TOP 10-sijoitusta: mitä, missä, milloin ja miksi? (tehtävä 3)
14:30-15:30 Setit kuntoon, eli käytännönläheinen sukellus Spotifyn, Facebookin, Googlen, Youtuben ja Instagramin maailmaan (tehtävä 4)
15:30-16:00 Encore: ventilointi, fiilikset, konfettisade ja painit
Pohjustusten, työpajan ja keskustelujen jälkeen sinulla mm. seuraavia valmiuksia:
Selkeä käsitys omasta artisti-identiteetistä
Ymmärrät, miten ja mistä arrtistibrändi rakentuu
Pystyt yhdistämään työsi ja intohimosi puhuttelevaksi kokonaisuudeksi
Osaat rakentaa linjakkaan viestintästrategian valittuihin kanaviin
Opit käyttämään sosiaalista mediaa promootion tukena ja myyntikanavana
Saat itsevarmuutta ja vinkkejä esiintymiseen kumppaneiden ja yleisön edessä
Ymmärrät oman toimintasi ja brändisi väliset mahdolliset ristiriidat ja saat työkalut niiden korjaamiseksi
Osaat tuottaa näköistäsi, puhuttelevaa sisältöä ja viestintää valituille kohderyhmille
Opit sosiaalisen median lainalaisuudet ja panos-tuotos-suhteen avainkäsitteet
Petri Matero (1977) on kokenut markkinoinnin, mainonnan ja myynnin ammattilainen, sarjayrittäjä, manageri sekä rockmuusikko ja laulaja-lauluntekijä. Hän painottaa myynnissä persoonallisuutta, tiukkaa asiantuntijuutta sekä kuuntelemisen taitoa. Hetkessä ideointi ja asiakkaan luottamuksen saavuttaminen aidolla välittämisellä ja halulla auttaa ovat Materon omat myynnin kivijalat. Matero toimii coachina sekä managerina artisteille että myynnin ammattilaisille ja asiantuntijoille.
Matero työskentelee tällä hetkellä mainostoimisto Miller & Leanin strategina. Lisäksi hän on perustanut Arvo Guitars -brändin, Helsinki Tonefest -tapahtuman sekä tekee suomirockia artistinimellä Matero.
Investointi: 280 euroa/hlö + alv (kesto taukoineen 7 h). Matero tarjoaa kahvit.
Yrityskohtaiset kokonaisuudet hinnoittelen erikseen, mutta aina reilusti. Silleen eettisellä tavalla, ei reilun korkealla hinnalla.
HUOM! Koulutuksella on 100% tyytyväisyystakuu. Mikäli et saanut hyötyä, ei tarvitse maksaakaan. Ehtona, että perustelet palautteen kirjallisesti jatkokehitystyötä ajatellen.
Koulutukset jörjestetään Helsingissä ja Tampereella kysynnän mukaan keväällä 2020. Ilmoita kiinnostuksesi alla olevalla lomakkeella, niin infoamme sinua etenemisestä.
Koulutuspaikat tulevat olemaan jotain muuta kuin perinteisiä hikisiä neukkareita ja paikka valitaan aina osallistujamäärän mukaan.
Laita ihmeessä kyselyä lomakkeella tai pirauta ellet jaksa heittää mailia: petri@materock.fi ja 0443737376.
Lomakkeella kerättäviä tietoja ei käytetä markkinointiin eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.