Markkinoinnin Rockstara™

 
 

Koulutus kaikille rocktähdille, artisteille
tai sellaiseksi aikoville.

NYT ON AIKA HEITTÄÄ PERINTEISET KOULUTUKSET HOTELLIHUONEEN IKKUNASTA…

Moderni artisti on tänä päivänä brändi, media ja yhteisönsä mielipidevaikuttaja. Markkinointia tehdään omalla tyylillä, omaan persoonaan nojaten eikä yritetä edes miellyttää kaikkia, vaan oma tyyli, tuote ja osaaminen tuodaan ylpeästi esille ilman turhaa nöyristelyä. Markkinoinnin Rockstara™ on koulutuspaketti kaikille artisteille, bändeille, managereille, tuottajille tai musiikkialan ammattilaisille tyylistä riippumatta.

Markkinoinnin Rockstaran ytimessä on kolme kirjainta - USP

Jokainen markkinoinnin parissa työskennellyt on kuullut puhuttavan USP:stä. Unique Selling Proposition on väännetty ja käännetty erilaistuviksi hissipuheiksi ja vaikka miksi. Nyt määritellään USP uusiksi.
U= Uudistuminen: älä pysähdy, vaan keksi itsesi ja artistiutesi säännöllisesti uudestaan.
S= Sisältö ratkaisee. Vaikka konsultit kehottavat tuottamaan “kunhanjotain” sisältöä, niin Markkinoinnin Rockstara ei kehnoa “sinkkua” julkaise.
P= Persoona: naamaa ja nahkaa likoon. Persoonallisuus muistetaan, aitous luo luottamusta ja erilaistut parhaiten olemalla vain oma itsesi.


Markkinoinnin Rockstara™ -koulutuspäivän sisältö

Yhden, noin 7 tunnin päivän aikana käydään Materon vetämänä ja fasilitoiden seuraavat kokonaisuudet:

  • Artistibrändi: missio, arvot, tunteet, teot

  • Indie ja major? Selkeytetään artistin toimintaympäristö ja henkilökohtaiset vastuut oman tekemisen edistämiseksi

  • Genre: mitä ja millä tyylillä

  • Julkaisustrategia: cd, vinyyli vai digi? Työkalut, joilla rakennat kanavastrategian, jolla tavoitat oikean kohderyhmän

  • Faniyhteisön luominen: miten rakennetaan verkosto, joka auttaa tuloksiin pääsemisessä

  • Setti kuntoon: myydäänkö akkarin kanssa vai onko mukana koko bändi? Tukeudutaanko pyroihin vai riittääkö mikki ja baarijakkara. Käydään läpi artistin tarinankerrontaa ja tapoja myydä omalla tyylillä.


Markkinoinnin Rockstara™ -koulutuspäivän aikataulu

8:30-9:00 Aamukahvit ja aggressiivista verkostoitumista
9:00-10:00 Intro, eli ohutta yläpilveä ja inspiroivia oivalluksia päivään
10:00-11:30 Kamat kuntoon, eli artistin brändi ja työkalut sen rakentamiseen (tehtävä 1)
Omakustanteinen lounastauko
12:30-13:30 Tekoja ja tunteita oikeissa kanavissa, eli miten sävellät somehittejä (tehtävä 2)
13:30-14:30 Julkaisustrategia kohti TOP 10-sijoitusta: mitä, missä, milloin ja miksi? (tehtävä 3)
14:30-15:30 Setit kuntoon, eli käytännönläheinen sukellus Spotifyn, Facebookin, Googlen, Youtuben ja Instagramin maailmaan (tehtävä 4)
15:30-16:00 Encore: ventilointi, fiilikset, konfettisade ja painit


Mitä päivästä jää kerrottavaa lapsille?

Pohjustusten, työpajan ja keskustelujen jälkeen sinulla mm. seuraavia valmiuksia:

  • Selkeä käsitys omasta artisti-identiteetistä

  • Ymmärrät, miten ja mistä arrtistibrändi rakentuu

  • Pystyt yhdistämään työsi ja intohimosi puhuttelevaksi kokonaisuudeksi

  • Osaat rakentaa linjakkaan viestintästrategian valittuihin kanaviin

  • Opit käyttämään sosiaalista mediaa promootion tukena ja myyntikanavana

  • Saat itsevarmuutta ja vinkkejä esiintymiseen kumppaneiden ja yleisön edessä

  • Ymmärrät oman toimintasi ja brändisi väliset mahdolliset ristiriidat ja saat työkalut niiden korjaamiseksi

  • Osaat tuottaa näköistäsi, puhuttelevaa sisältöä ja viestintää valituille kohderyhmille

  • Opit sosiaalisen median lainalaisuudet ja panos-tuotos-suhteen avainkäsitteet


Pari sanaa kouluttajasta

Petri Matero (1977) on kokenut markkinoinnin, mainonnan ja myynnin ammattilainen, sarjayrittäjä, manageri sekä rockmuusikko ja laulaja-lauluntekijä. Hän painottaa myynnissä persoonallisuutta, tiukkaa asiantuntijuutta sekä kuuntelemisen taitoa. Hetkessä ideointi ja asiakkaan luottamuksen saavuttaminen aidolla välittämisellä ja halulla auttaa ovat Materon omat myynnin kivijalat. Matero toimii coachina sekä managerina artisteille että myynnin ammattilaisille ja asiantuntijoille.

Matero työskentelee tällä hetkellä mainostoimisto Miller & Leanin strategina. Lisäksi hän on perustanut Arvo Guitars -brändin, Helsinki Tonefest -tapahtuman sekä tekee suomirockia artistinimellä Matero.


Only for you my friend!

Investointi: 280 euroa/hlö + alv (kesto taukoineen 7 h). Matero tarjoaa kahvit.
Yrityskohtaiset kokonaisuudet hinnoittelen erikseen, mutta aina reilusti. Silleen eettisellä tavalla, ei reilun korkealla hinnalla.


HUOM! Koulutuksella on 100% tyytyväisyystakuu. Mikäli et saanut hyötyä, ei tarvitse maksaakaan. Ehtona, että perustelet palautteen kirjallisesti jatkokehitystyötä ajatellen.

Koulutukset jörjestetään Helsingissä ja Tampereella kysynnän mukaan keväällä 2020. Ilmoita kiinnostuksesi alla olevalla lomakkeella, niin infoamme sinua etenemisestä.

Koulutuspaikat tulevat olemaan jotain muuta kuin perinteisiä hikisiä neukkareita ja paikka valitaan aina osallistujamäärän mukaan.

Laita ihmeessä kyselyä lomakkeella tai pirauta ellet jaksa heittää mailia: petri@materock.fi ja 0443737376.

Lomakkeella kerättäviä tietoja ei käytetä markkinointiin eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.